Saturday, January 15, 2011

aku yang curiga

Hari ni penat macam haram ok..posting pagi sabtu memang tak best....kalau tak disebabkan OPTHAL posting lame dah aku sambung tido pagi tadi...adeh!!

owh sebenarnya nak cerita sejak Mantri mall dah dibuka dekat2 dengan tempat aku ni, rasa takot je nak keluar sane..dah ladekat naik moto pon rs100 pegi balik pon gerak separuh jer..pastu kalau dah ronda2 kat sane tu mestila byk terbeli nak nak sekarang ni sales everywhere kot..naseb MG and Brigade road jauh...fuuhh..selamat duit aku!!

kat Mantri ni yang for sure borong sakan kat SPAR la kan..mknn mmg byk...kau tahan je la harga die..and last week aku gi la beli beef steak kat situ gak..sebelum ni tak berani beli sebab kat situ gak ade ham jual skali..tapi bile semua kate halal aku pon nak try la..

ok perasaan ni jarang2 la berlaku kat aku eh..sebab aku selalunye malas nak pikir..owh jap tak cerita masalah lagi..sebenarnye gini..SPAR punye meat section tu memang tempting abes kot..macam kat tesco gitu..tunjuk2 jer..kes ni berlaku bile aku nak beli daging steak ni la..tahula mmg halal tapi mase aku order tu kan dorang ni guna glove yang same je handle ham and daging tu..tu aku ckp jarang eh hati aku berdetik2 begini..nak2 mmg kebetulan before tu ade 2 pakcik ni beli ham kat situ...comfirmla pork hamkan..aku siap psyco tanye pakcik tu beli ham ape..

namun aku teros kan gak beli beef steak tu,berusaha meyakinkan diri..7 keping siap...memang tender la daging die..masak pon tak lame ok..tak yah nak rebus2 gitu..nanges makan..tapi la kan selalunye la kalau benda2 yang sedap tender gini aku kan ade tendency nak beli lagi tapi tak la pasal aku dah nampak dan berasa sedikit curiga......lainla kalau aku tak nampak, memang malas aku nak pikir pisau dan glove ni...cube korang gi tau aku mcm mane kes aku nih..*dah mkn baru ko nak tanye kan...*

diriku yang curiga...(jarang ok perasaan ni berlaku kat aku..):P


6 comments:

  1. haha.aina, apa daa... dh nmpk nape la tak tego kak? tak boleh mkn benda yg kita sangsi..:) haram hukumnya.XD

    ReplyDelete
  2. hahaha..tulah pasalnye..confuse nih sbnrnye..sumpah tak penah rasa gini..tak sebabnye mmg slalu x beli..but dok tanye2 semua kate boleh je beli dan semua org pon beli tanpa rsa sangsi sangsa..aku igt aku curiga lebih da..ok tak beli dah..shoot!

    ReplyDelete
  3. aina beli daging yg kat bhgn mana ni? kat tmpt ayam2 tu ke or kat hujung sebelah jual ikan tu? kalau kat tmpt yg jual ayam tu xde pork kan? ade ayam & lamb je...kalau yg hujung dekat jual ikan tu mmg ada pork skali...huhu...dah termakan nak buat mcm mana...lain kali jgn beli la kat situ lg

    ReplyDelete
  4. http://www.youtube.com/watch?v=ZYKLI9G58QA&feature=recentlik
    ni hukumnya. aina cuba dgr n slmt beramal!:)

    ReplyDelete
  5. beli kat tempat daging section hujung skali tu..memang tak penah beli..hishh ok tak beli lagik la..

    ok2..terima kasih

    ReplyDelete
  6. eh tq for the link...sgt membantu kot..betol2 kdg2 orang praktis benda2 yang susah..tq ok

    ReplyDelete

About Me

My photo
I may not a blog-addict but i do have one n don't judge me by my writing coz im the one who knows well behind all this story and definitely not like what you think it is...happy reading